måndag 20 juni 2011

AMI

Då var mitt sommarlov över!!
Jag har börjat på en montessoriutbildning i Uppsala som satte fart idag!
Vi är en mysig liten grupp på 7 tjejer, varav en från Frankrike och en från Ryssland! Spännande spännande!
Från 09.00 till 16.00, två lektioner och båda var på engelska.
Det är i sådana tillfällen som man inser att man faktiskt kan mer engelska än vad man tror, skulle kanske lagt ner mer tid åt det i gymnasiet så hade jag maybe fått högre betyg? Men ääh, too late så varför älta det!
AMI heter utbildningen förresten och för er som inte vet vad AMI står för så är det "Association Montessori Internationale"!
Vi kommer ha 3 uppsatser under sommaren som ska handla om detta vi läser om, vilket ska bli väldigt roligt, då vi fick välja ämne själva!
Tänkte faktiskt slänga upp en bild på det, även fast alla inte förstår så kan det vara kul ändå, right? :)
Vi ska även skapa vårt eget material, våra egna album som vi kommer ha nytta av i framtidens montessori prövningar!



Lägg märke till att jag har antecknat "fotnoter", vilket vi ska använda oss av i dessa arbeten. Så tack Viveka för att du lärde oss det eller? haha!

Nu sitter jag i lägenheten och ska snart äta lite mat, enorma pasta med skinka och sådant gott i med tomatosås! Mumma..
Eller nu ska jag faktiskt äta, hihi.
Saknar Helsingborg och alla er fina där! Kommer på torsdag och då ska jag pussa sönder alex!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar